Baggrund

Hvordan sælges Tex Mex til en travl målgruppe?

Uno Dos Tres Tacos aktiveringskampagnen inspirerede og guidede forbrugeren til det nemme valg i butikken.

Santa Maria ønskede via en aktiveringskampagne, at sætte fokus på nemt, hurtigt hjemmelavet mad.

Vi kender alle sammen til det med at have travlt. De hurtige løsninger, præfabrikerede retter/fastfood bliver ofte valgt. Santa Maria mener, at det skal være nemt at lave aftensmad med masser af lækre friske råvarer i hverdagen. De fleste familier har, når de laver hjemmelavet mad, mange en tendens til at lave de samme retter igen og igen.

Konklusion: Målgruppen skulle inspireres og hjælpes, til det nemme og lækre valg, i deres travle hverdag.

Santa Maria - Uno Dos Tres Tacos - aktiveringskampagne - telefoner
Santa Maria - Uno Dos Tres Tacos - aktiveringskampagne - topskilt

Løsning

Målgruppen skulle eksponeres både før og under indkøbet.

Det tager kun få sekunder for en forbruger at vælge et brand på hylden i dagligvarehandelen. Det er derfor vigtigt, når man laver en aktiveringskampagne, at den bliver startet længe før forbrugeren står i købs-situationen.

Løsningen var, at eksponerer forbrugeren for både posts og korte filmsekvenser, på facebook, Youtube og Instagram Stories, af de forskellige Tex Mex retter. Videoklippene blev delt op i tre trin – kaldet “Uno, Dos, Tres!” som viste hvordan og hvor nemt aftensmaden kunne laves med Tex Mex.

I butikken blev POS ophængt med guiden i tråd med videoernes budskab:

  1. Kød
  2. Grøntsager
  3. Santa Maria, krydderier, tups og sauce

Ligeledes blev der på hylderne opsat wobblere der huskede forbrugeren på, at de også kunne købe lækre toppings.

Santa Maria - Uno Dos Tres Tacos - aktiveringskampagne - wobler
Santa Maria - Uno Dos Tres Tacos - aktiveringskampagne - facebook

Resultat

Uno Dos Tres Tacos aktiveringskampagenen gik “forrygende godt”.

Samspillet mellem de digitale medier (SnapChat/Instagram/Facebook), betyd at aktiveringskampagnen fik rigtig mange organiske views og interaktioner1. Også POS-delen i butikkerne leverede. En Santa Maria-konsulent udtalte “at pap for første gang nogensinde gav mening”.

Privacy Preference Center